O día a día das persoas está cambiando debido a esta sociedade de información, as relacións que establecemos cada vez son máis artificiais, a rede atrapounos no seu corazón virtual e a nosa vida está cada vez máis condicionada por ela. Sentimos a través de pantallas que apenas reflicten a nosa “filtrada” apariencia física, substituímos os agarimos polos “likes” e o amor navega a contracorrente eléctrica. Ás veces dá a sensación de que a vida é unha carreira na que a tecnoloxía adiantounos xa fai un chisco e ó ser humano esgotado non lle queda máis opción que ceder. Estamos sendo -inconscientemente- testigos e por desgraza verdugos da morte da cada vez máis efímera liberdade; onde os nosos dereitos interpersoais pasan a un segundo plano nesta novo acto denominado sociedade tecnolóxica ou sociedade da información.
É practicamente innegable que os avances en tecnoloxía están supoñendo unha cantidade de cambios sociais desmesurada ós que o ser humano non termina de adaptarse e o que pasará o día de mañán (por moito que tratemos de predecilo) convértese nunha nubrada incertidume. Tamén debemos admitir que a tecnoloxía proporciónanos certa seguridade e comodidade que fan que as nosas vidas estean cheas de facilidades impensables fai poucos anos (como o acceso a información, a comunicación, os movementos, a economía, etc.). Así, cómpre recoñecer a utilidade que as TIC teñen se o seu uso é o adecuado.
En canto a Educación, as TIC
teñen unha gran influenza, pois é innegable o abanico de posibildades que
ofrecen, e máis tendo en conta o punto ata o que os nenos e nenas están familiarizados
coa tecnoloxía e consecuentemente a capacidade de esta para captar a súa
atención e estimular o seu aprendizaxe. As TIC
son ferramentas moi útiles na escola, que poden dinamizar as metodoloxías
actuais; serven de apoio e axudan a ter unha visión máis ampla -aínda que as
veces poida ser enganosa- do mundo, que cunha correcta posta en marcha poden
facilitarnos fortemente as aprendizaxes. Mais estas poden supoñer certas
dificultades ou desafíos debido á sensación de que a tecnoloxía evoluciona
esaxeradamente rápido, máis que a capacidade humana de adaptación. Todos estes
cambios poden dar lugar a confusión ou frustracións de cara ós plantexamentos do
sistema educativo e tamén a nivel individual na relación educador-educando.
Quiero comenzar diciendo que me parece muy interesante el tema aquí tratado y la aportación de Ciro.
ResponderEliminarConcuerdo con el autor, al afirmar que; las tecnologías de la información están marcando una nueva era en la historia en el devenir humano. No siendo nuestro género consciente de las potencialidades y peligros de esta nueva herramienta.
Dicho esto, creo que no deberíamos pecar de una carencia de perspectivismo histórico. No es la primera ocasión en que las circunstancias estructurales, nos agasajan con grandes descubrimientos científico-tecnológicos usados de forma errónea. Siendo estos ejemplos bastante ilustrativos: el descubrimiento de la energía nuclear, la invención del radar, la pólvora y la dinamita, el rádar, el sistema GPS... todos ellos comparten un primer uso belicista para un posterior utilización civil-pacifista. Inclusive cambios como: el telégrafo, la máquina de vapor, la navegación intercontinental… concebidos sin una presunta finalidad “perniciosa” dieron lugar a grandes desequilibrios económico-sociales como el comercio de esclavas fruto del colonialismo de los países occidentales. Estando estas situaciones analizadas en teorías como la del ciclo económico de la “onda Kondratiev” que intenta plasmar, la correlación entre grandes avances y las grandes crisis humanas y económicas temporales que acarrean.
Con ello quiero expresar que estamos viviendo una etapa de transición, en la que como sujetos indexados a nuestro tiempo; hemos de experimentar esta transformación. Porque como plasmaron dos grandes pensadores en una de sus obras: «No es la conciencia la que determina la vida, sino la vida la que determina la conciencia.»
Estando plenamente de acuerdo con la interpretación de la praxis tecnológica, en la metodología pedagógica de nuestro sistema de educación prusiano. Me gustaría simplemente salientar, de forma breve para huír de debates políticos, el asunto de la libertad que mencionaste. Afirmando que: en una sociedad gobernada por una ideología maquiavélica basada en la explotación, internet puede ser la llave de la emancipación o la clave de la sumisión; pero no olvidemos que la libertad siempre encontrará su camino.
Me gustaría despedirme citando estas palabras: «La historia es un profeta con la mirada vuelta hacia atrás: por lo que fue, y contra lo que fue, anuncia lo que será.»